Hoewel de Rotterdamse illustrator This
Lansbergen door de jaren heen in een duizelingwekkende hoeveelheid aan media werkt, is zijn langlopende liefde voor het zeefdrukken nog altijd zichtbaar in veel van wat hij doet. In deze druktechniek wordt elk af te beelden deel fysiek uitgesneden uit een vorm waarop inkt wordt aangebracht, die door deze ‘zeef’ op het oppervlak komt. Elke kleur is een extra druklaag en maakt het proces kostbaarder en ingewikkelder. Die beperking brengt in Lansbergen juist creatieve oplossing naar boven, en zoekt hij ook in andere media bewust op. Hij kiest vier tot vijf kleuren, en tekent egale vormen die uitsluitend uit één van die kleuren bestaan. Zo komen de diverse optochten van speelse figuren tot stand waarom hij bekend staat.
Vanuit eerdere activiteiten met graffiti was
Lansbergen bekend met enkele muren langs het spoor waar regelmatig getagd werd. Hij benaderde de RET met de vraag of hij enkele daarvan niet onder handen kon nemen met een enkele, complete compositie, in plaats van de vele vluchtige tags die er eerder te vinden waren.
Sindsdien kan iedereen die in de metro vanaf het
Wilhelminaplein naar buiten kijkt, vlak voordat deze richting Rijnhaven het volle daglicht inrijdt, zo’n typische parade van Lansbergen-karakters even in volle glorie zien.